Sommarskola

Som rubriken lyder, sommarskola.
Som jag har fruktat för att denna dagen skulle komma en regnig dag som denna. Två veckor innan skolstarten ska jag tillbringa mina sista dagar på sommarskola. Är det detta som kallas ett bra slut på sommaren? sitta med en en bok framför näsan och räkna matte? Mamma och pappa ser det mer som en "möjlighet" för att det ska bli lättare med matten den kommande terminen. Jag blev dock inte övertalad av deras inövade tal utan blev sedan erbjuden "mutad" genom money money.

Jag fick skäll första dagen.
Helt omotiverad vaknar jag på morgonen och kollar återigen på lappen för att checka att det var idag klockan 09.00 till 12.00 matte B skulle äga rum.
Väl inne på Bäckäng kommer en lärare och kollar åt mitt hål och utbrister:
- och varför om jag får fråga har du inte knackat på dörren om du är försenad?
- men klockan är ju 08.45..? matten har inte börjat än.
- den började 08.00! Det stod på lappen du fick, du får läsa den noggrannare nästa gång! och snälla kom i tid imorgon slipper dom andra få lida och höra allt två gånger.
åååååh, vad galen jag blir. Enligt lappen så började vi nio!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad ska du göra med alla money money som du tjänar?

2010-08-09 @ 17:13:39
Postat av: Anonym

hur orka du sommarskola?????

2010-09-07 @ 23:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0